retourinformatie
Ruilen of retourneren is altijd gratis in één van onze winkels. Neem de artikelen die je wil ruilen of retourneren mee naar de winkel. Een kassamedewerker helpt je graag verder. Je kunt je bestelling tot 30 dagen na aankoop retourneren. Dit geldt voor zowel winkelaankopen als online bestellingen.
Ik heb een Scapino-account: log in en ga je naar jouw accountoverzicht. Klik vervolgens op 'Mijn retouren' en dan op 'Nieuwe retour aanmelden'.
Ik heb geen Scapino-account: gebruik hiervoor het online aanmeldformulier. Hiervoor heb je je ordernummer nodig. Je ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je na aankoop hebt ontvangen.
Doorloop de stappen op de website, binnen vijf minuten ontvang je vervolgens een e-mail met daarin een qr-code. Check ook je ongewenste mail, het kan zijn dat de e-mail van DHL hierin terecht komt. Vervolgens laat je de qr-code scannen bij een DHL-punt bij jou in de buurt. Via de website van DHL kan je kijken waar een pakketpunt bij jou in de buurt zit.
Lukt het je niet om binnen 30 dagen naar een Scapino-winkel te komen om je pakketje gratis te retourneren? Dan kan je het pakketje voor € 4,95 terugsturen met het bijgeleverde retourlabel. Doe de artikelen weer in de doos, plak het retourlabel erop en breng ze naar een DHL-punt bij jou in de buurt. Het is helaas voor Belgische klanten niet mogelijk om online artikelen retour aan te melden.
Vergeet niet op het artikel op te sturen ter attentie van Scapino Webshop.
Modexpress
T.a.v. Scapino Webshop
Grasbeemd 5
5705 DE
Artikel ruilen via de webshop
Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen via de webshop. Heb je twee of meerdere artikelen gekocht tijdens de actie en wil je een of meerdere artikelen terugsturen? Stuur dan, zoals in het bestelproces aangegeven, je hele bestelling terug. Je kan de artikelen die je graag zou houden opnieuw bestellen, eventueel aangevuld met andere artikelen (uit de actie). Let erop dat je tijdens de actieperiode moet bestellen als je nog wil profiteren van de actie.
Wil je liever een artikel omruilen voor een andere kleur, maat of ander (actie)artikel? Ga dan naar een van onze winkels.
In een winkel van Scapino
Je mag een ander artikel dat met de actie meedoet uitzoeken en je profiteert dan nog steeds van de actie 2e artikel voor 50%.
Wil je één artikel terugbrengen? Dat kan natuurlijk ook. Houd er dan wel rekening mee dat de actie 2e artikel voor 50% vervalt. Je betaalt de oorspronkelijke prijs van het overgebleven artikel.
Als je naar de winkel gaat, hoef je alleen de te retourneren artikelen mee te nemen, samen met je retourformulier en pakbon.
Betaald met AfterPay?
Houd er rekening mee dat alle artikelen uit je oorspronkelijke bestelling retour worden genomen. De artikelen die je houdt en/of hebt uitgekozen in de winkel reken je direct af aan de kassa. Je factuur bij AfterPay komt automatisch te vervallen. Als je al betaald hebt, maakt AfterPay het bedrag binnen 7 dagen naar je over.
Betaald met iDEAL, Mastercard of Bancontact?
In de winkel wordt een nieuwe berekening voor je gemaakt. Hierbij geldt nog steeds dat je op het goedkoopste artikel 50% korting krijgt. Ben je na de ruiling goedkoper uit? Dan krijg je het verschil terug, contant of op je bankrekening. Ben je duurder uit? Dan betaal je direct in de winkel.
Online kan je niet ruilen retourneren
Het is niet mogelijk om een bestelling te ruilen via de webshop. We vragen je de artikelen te retourneren en zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.
Met deze actie is het alleen mogelijk om je gehele bestelling te retourneren, zoals tijdens het bestelproces is aangegeven. Je retour kan niet in behandeling worden genomen als deze niet in zijn geheel is geretourneerd. Voor het ruilen van een of meerdere artikelen kan je in onze winkels terecht.
In een winkel van Scapino ruilen of retourneren
Als je een of meerdere artikelen wil ruilen, kun je daarvoor terecht in onze winkels wanneer deze weer geopend zijn. Je mag een ander artikel met een opruimingskaartje uitzoeken en je profiteert dan nog steeds van de actie 2e artikel 1 euro.
Wil je één artikel terugbrengen? Dat kan natuurlijk ook. Houd er dan wel rekening mee dat de actie 2e artikel 1 euro vervalt. Je betaalt de oorspronkelijke prijs van het overgebleven artikel.
Als je naar de winkel gaat, hoef je alleen de artikelen mee te nemen die je wil retourneren, samen met je retourformulier en pakbon.
De financiële afhandeling in de winkel
Heb je betaald met AfterPay? Houd er rekening mee dat alle artikelen uit je oorspronkelijke bestelling retour worden genomen. De artikelen die je houdt of hebt uitgekozen in de winkel reken je direct af aan de kassa. Je factuur bij AfterPay komt automatisch te vervallen. Als je al betaald hebt, maakt AfterPay het bedrag binnen 7 dagen naar je over.
Heb je betaald met iDEAL, VISA, Mastercard of Bancontact? In de winkel wordt een nieuwe berekening voor je gemaakt. Hierbij geldt nog steeds dat het goedkoopste artikel 1 euro is. Ben je na de ruiling goedkoper uit? Het verschil krijg je contant terug in de winkel of wordt binnen 2-3 werkdagen aan je teruggestort. Ben je duurder uit, dan reken je het verschil direct af aan de kassa.
Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel uit je bestelling niet helemaal goed past. Je kunt het artikel ruilen in een Scapino winkel wanneer deze weer geopend zijn of retoursturen naar de webshop. Indien je een bestelling hebt geplaatst tijdens een actie, dan moet je er rekening mee houden dat in de meeste gevallen de actievoorwaarden vervallen.
Artikel ruilen in een Scapino-winkel
Heb je een aankoop gedaan tijdens een actieperiode, maar past het artikel niet? Dan kun je het artikel in een Scapino winkel ruilen tegen hetzelfde artikel in een andere maat. De actieprijs blijft dan van toepassing. Wil je het artikel ruilen voor een ander artikel of het artikel retourneren in de winkel? Dan vervalt de (eventueel) van toepassing zijnde korting.
Wil je een artikel ruilen en heb je de bestelling afgerekend met Riverty, VISA, Mastercard of MisterCash/Bancontact dan worden zij automatisch op de hoogte gebracht van de retournering. Het aankoopbedrag wordt in mindering gebracht op je factuur, of naar jou overgemaakt als je al betaald hebt. Het nieuwe artikel reken je direct af aan de kassa.
Artikel ruilen via de webshop
Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen via de webshop. We vragen je het artikel te retourneren en zelf een nieuwe bestelling te plaatsen. Wil je een of meerdere artikelen uit je bestelling terugsturen via een pakketdienst dan vervalt de (eventueel) van toepassing zijnde korting. Indien je een artikel uit je bestelling wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat, dan kan dit in één van onze Scapino winkels.
Voorbeeld ruilen/retourneren met de actie 2e artikel 50% korting:
Stel je hebt een bestelling geplaatst met de actie 2e artikel 50% korting en je wilt één artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat. Dat kan alleen bij een Scapino winkel. Je profiteert dan nog steeds van de actie 2e artikel 50% korting.
Wil je echter één artikel ruilen voor een ander artikel? Of één artikel terugbrengen in de winkel? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Houd er dan wel rekening mee dat de actie 2e artikel 50% korting vervalt. Je betaalt dan de oorspronkelijke prijs van het artikel.
Heb je betaald met Riverty? Indien je hebt betaald met Rivertydan worden alle artikelen uit je oorspronkelijke bestelling retour genomen. Het artikel wat je houdt reken je direct af aan de kassa. In dit geval betaal je de oorspronkelijke prijs van de artikelen. Riverty wordt automatisch op de hoogte gebracht van de retour en het complete bedrag, inclusief verzend- en transactiekosten, wordt in mindering gebracht op je factuur. Of naar jou overgemaakt als je al betaald hebt.
Wil je een artikel ruilen en heb je de bestelling afgerekend met Riverty, VISA, Mastercard of MisterCash/Bancontact dan worden alle artikelen uit je oorspronkelijke bestelling retour genomen. De bankinstantie wordt automatisch op de hoogte gebracht van de retournering. Het aankoopbedrag wordt in mindering gebracht op je factuur, of naar jou overgemaakt als je al betaald hebt. Het artikel wat je houdt reken je direct af aan de kassa. In dit geval betaal je de oorspronkelijke prijs van de artikelen.
Bij Scapino kun je gemakkelijk en gratis artikelen ruilen of retourneren in één van onze winkels. Neem je artikelen mee naar een Scapino-winkel, waar een medewerker je verder helpt. Dit kan tot 30 dagen na aankoop, zowel voor aankopen in de winkel als online.
Wil je online retourneren? Vanuit Nederland kun je via je Scapino-account of via de website een retour aanmelden en een QR-code ontvangen, die je laat scannen bij een DHL-punt. Vanuit België retourneer je voor € 4,95 met het bijgeleverde retourlabel via een DHL-punt. Voor meer informatie kan je de verschillende onderwerpen uitklappen.